Blisko siedemset najlepszych polskich logotypów - tak z okresu PRL-u, jak i współczesnych!
Logo to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce skupia się historia danego społeczeństwa i kraju.
Ta książka to przegląd najwybitniejszych dokonań polskich twórców w dziedzinie projektowania logo, a zarazem konfrontacja prac powstałych blisko pół wieku temu z tymi używanymi obecnie. Książka składa się z dwóch części; każda zawiera 335 znaków graficznych. Pierwsza część to ikoniczne projekty z lat 1945-1969 (m.in. CPN-u, Mody Polskiej, PKO BP), natomiast druga przedstawia współczesne znaki, powstałe w latach 2000-2015. Razem tworzą unikatową całość, wyjątkową prezentację rozmaitych form, jakie przybiera polskie logo.
Rene Wawrzkiewicz - projektant, researcher, kurator wystaw poświęconych dizajnowi. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Organizator projektów poświęconych projektowaniu zaangażowanemu społecznie. Kurator 2. Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych. Współzałożyciel Pracowni Krytyki Dizajnu - pierwszego polskiego think tanku zajmującego się kulturą dizajnu w Europie Środkowej. Mieszka w Warszawie.
Patryk Hardziej - ilustrator i projektant grafik. Wykonuje projekty z zakresu ilustracji, brandingu, projektowania logo, komunikacji wizualnej, grafiki edytorskiej, a także projekty artystyczne. Mieszka w Gdańsku. Pomysłodawca i kurator 2. Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.
Wydawnictwo: Karakter
Data wydania: 2016-04-27
Kategoria: Architektura, kultura, sztuka
ISBN:
Liczba stron: 256
Chcę przeczytać,