Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej

Ocena: 0 (0 głosów)

David Ogilvy pozostał w naszej pamięci jako jeden z najbardziej wpływowych ludzi reklamy wszech czasów. Jego bestseler Ogilvy o reklamie podawał konkretne, rzeczowe rady pracownikom marketingu, PR, reklamy i branż pokrewnych, którzy chcieli odnosić większe sukcesy. Stał się w istocie branżowym podręcznikiem.

Coraz szybsze tempo zmian zachodzących w epoce cyfrowej stawia agencjom reklamowym i ich klientom liczne nowe wymagania, a zarazem stwarza nowe okazje. Miles Young, wykorzystując doświadczenia zdobyte w czasie długiej i pełnej sukcesów pracy w agencji reklamowej Ogilvy & Mather, napisał ten bardzo potrzebny podręcznik, w którym przedstawia elementarne prawdy, wydobyte kosztem wielkich starań z ,,szumu" cyfrowego. Rozważania, poparte wynikami najnowszych badań naukowych oraz zilustrowane studiami przypadków najlepszych kampanii reklamowych, zawierają praktyczne rady dla wszystkich, którzy zamierzają podjąć pracę w reklamie albo już w niej pracują. Wszechstronna tematyka książki obejmuje następujące zagadnienia:

o ZACHOWANIE SIĘ MARKI W NOWYM PEJZAŻU CYFROWYM

o ZNACZENIE EKOSYSTEMU CYFROWEGO

o TWORZENIE INTELIGENTNYCH TREŚCI, KTÓRE ANGAŻUJĄ ODBIORCĘ

o TRZY POLA BITWY - MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, MOBILNOŚĆ

I CIĄGŁOŚĆ HANDLU

o ZALEŻNOŚCI MIĘDZY MARKAMI, NASTAWIENIEM SPOŁECZNYM

A SPOŁECZEŃSTWEM

o OKIEŁZNANIE MOCY TECHNOLOGII TWÓRCZYCH

o PRZYDATNOŚĆ DUŻYCH ZBIORÓW DANYCH

o INTERNET A RYNKI WSCHODZĄCE

Informacje dodatkowe o Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej:

Wydawnictwo: Arkady
Data wydania: 2018-10-03
Kategoria: Inne
ISBN: 9788321350660
Liczba stron: 288
Tytuł oryginału: Ogilvy on advertising in the digital age

więcej

Kup książkę Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej - opinie o książce

Avatar użytkownika - AleksandraJ
AleksandraJ
Przeczytane:2020-05-24,

David Ogilvy to nazwisko, które jest znane wielu ludziom zajmującym się zawodowo reklamą. Ja po raz pierwszy usłyszałam o tym człowieku w technikum podczas zajęć i zapadł mi w pamięć jako postać ważna w branży. Bestseller jakim okazał się „Ogilvy o reklamie” stał się bazą wiedzy oraz przewodnikiem dla rzeszy marketingowców, pracowników public relations oraz pracowników pokrewnych branż. Czy Miles Young powtórzył jego sukces pisząc „Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej”?
Warto zacząć od tego, kim tak naprawdę jest autor tej książki. Miles Young do 2016 roku był dyrektorem generalnym międzynarodowej agencji reklamowej Ogilvy & Mather, która zajmuje się marketingiem, komunikacją i public relations. Wykorzystał on doświadczenie nabyte w swojej wieloletniej pracy, aby stworzyć podręcznik poświęcony reklamie w epoce cyfrowej.
Myślę, że sama koncepcja była świetna i warta realizacji. W dzisiejszych czasach zasypują nas nowinki technologiczne, a na reklamy możemy trafić niemal na każdym kroku. Tym ważniejsze staje się więc tworzenie treści w taki sposób, aby były angażujące, kreatywne oraz zapadające w pamięć. Jak tego dokonać? Sądzę, że ta książka odpowiada na to pytanie, choć odpowiedzi nie są podane jak na tacy. Trudno mi stwierdzić, czy wynika z charakterystycznego stylu autora, czy jest to wina tłumaczenia, ponieważ nie miałam okazji zapoznać się z oryginałem i porównać. Niekiedy dany podrozdział należy przeczytać kilka razy oraz poddać go pewnej refleksji, żeby zrozumieć co autor chciał przekazać czytelnikowi.
Najbardziej podobały mi się fragmenty poświęcone temu, w jaki sposób ludzki mózg reaguje na reklamę. Uważam to za niezwykle ciekawy temat i cieszę się, że zwrócono na niego uwagę, zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach można ten aspekt zbadać przy pomocy rezonansu magnetycznego i przeanalizować, a następnie wyciągnąć wnioski z wyników przeprowadzonych badań oraz wykorzystać je podczas tworzenia komunikatu reklamowego. Dzięki temu może on stać się bardziej efektywny, a co za tym idzie przynieść większe zyski.
„Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej” porusza wiele tematów, od sposobu funkcjonowania słów kluczowych, przez istotę danych w epoce cyfrowej po wirtualną rzeczywistość. Omawia powszechnie używane terminy dotyczące wyszukiwania w internecie, sztukę opowiadania historii, a także wyjaśnia jak należy oceniać strony internetowe. Pokazuje również jak kampanie oraz używanie tak popularnych obecnie hashtagów może negatywnie obrócić się przeciwko marce. Autor przeprowadza czytelnika od twórców Internetu oraz początku rewolucji cyfrowej aż po to, co może przynieść przyszłość.
Miles Young podobnie jak David Ogilvy w epilogu umieścił prognozy, które według niego mogą się ziścić w nadchodzących latach. Z kilkoma z nich się zgadzam, a wręcz - patrząc na otaczającą nas rzeczywistość - śmiem twierdzić, że zjawiska te już zachodzą, jak chociażby fakt, iż już teraz niektórzy ludzie bez smartfona czują się jak bez ręki.
Myślę, że ta pozycja mogłaby być trafionym prezentem dla pasjonata reklamy. Może spodobać się ona osobom, które tworzą komunikaty reklamowe do internetu i poszukują inspiracji oraz ciekawych, nieoczywistych rozwiązań w tym właśnie zakresie. Jeżeli przymierzacie się do pisania pracy licencjackiej i potrzebne są wam nietypowe, nowatorskie pomysły na reklamy, to sądzę, że tutaj możecie znaleźć wiele interesujących przykładów, którymi moglibyście się posłużyć.

Link do opinii
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Rok szarańczy
Terry Hayes
Rok szarańczy
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy