W niniejszym, trzecim wydaniu książki ,,Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2", podobnie jak w poprzednich dwóch wydaniach, zaprezentowano podstawowe zasady obliczania elementów żelbetowych według normy PN-EN 1992-1-1:2008 ,,Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1-1. Reguły ogólne i reguły dla budynków". Ponadto, w węższym zakresie, omówiono także ciągle stosowaną normę PN z 2002 r.
W wydaniu trzecim dodano obszerny punkt dotyczący przebicia i cały rozdział o obliczaniu konstrukcji sprężonych. Uzupełniono i rozbudowano także rozdział dotyczący minimalnego zbrojenia ze względu na zarysowanie.
Metody obliczeń autor zilustrował licznymi przykładami. Najważniejsze z nich zostały przedstawione jako algorytmy, tablice i wykresy, które dzięki zwięzłej i przejrzystej formie umożliwiają jak najprostsze wykonanie niezbędnych obliczeń. Najważniejsze zasady konstruowania zostały podsumowane w formie prostych zestawień.
Dzięki tej publikacji Czytelnicy:
uporządkują informacje dotyczące zmodyfikowanego wieku i wyznaczania wytrzymałości betonu i współczynnika pełzania w zależności od tego wieku; poznają konsekwencje zastosowania tzw. alternatywnego wyboru kombinacji obciążeń w stanie granicznym nośności oraz zastosowania tych zasad do projektowania belek i płyt ciągłych; zastosują algorytmy do projektowania przekrojów obciążonych siła podłużną i momentem zginającym; zyskają wiedzę na temat wpływu ukośnego zarysowania na siły w rozciąganym zbrojeniu podłużnym. skorzystają z tablic do wyznaczania długości zakotwienia zbrojenia na podporach i zasady dotyczące kotwienia zbrojenia fundamentów.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2018-09-10
Kategoria: Podręczniki
ISBN:
Liczba stron: 700
Ze Wstępu: Ideałem byłoby, gdyby inżynier na podstawie ogólnych zasad i tekstu normy, posługując się wiedzą uzyskaną na uczelni i w praktyce, mógł domyślić...
,,Wykonując obliczenia bez komputera konstruktor miał pod kontrolą każdą operację arytmetyczną, co zwykle prowadziło zwykle do wykrycia ewentualnych pomyłek...
Chcę przeczytać,