Filozofia w nauce to jedna z kluczowych idei Michała Hellera, która wyznacza specyfikę jego stylu uprawiania filozofii w ścisłym związku z nauką. Filozofia w nauce to również idea, która przyświeca od lat Jego dziełu - interdyscyplinarnym spotkaniom uczonych i filozofów. Dwadzieścia kolejnych Krakowskich Konferencji Metodologicznych zgromadziło i skrystalizowało wyjątkowe środowisko myślicieli zainteresowanych nauką w kontekście filozoficznym.
Osiemdziesiątą rocznicę urodzin Michała Hellera chcemy więc uczcić refleksją nad tym, czym była i czym obecnie jest filozofia w nauce. Niniejszy tom prezentuje przemyślenia piętnastu polskich filozofów i uczonych, którzy ukazują tego rodzaju refleksję z różnych perspektyw.
Mamy nadzieję, że publikacja stanie się nie tylko dokumentem aktualnego stanu refleksji nad nauką w Polsce, ale także inspiracją dla dalszych badań.
Autorzy artykułów:
Bogdan Dembiński, Roman Duda, Roman Murawski, Paweł Polak, Łukasz Mścisławski, Witold Marciszewski, Stanisław Krajewski, Zdzisław Pogoda, Leszek M. Sokołowski, Paweł Zeidler, Michał Eckstein, Elżbieta Kałuszyńska, Jan Woleński, Mieszko Tałasiewicz, Wojciech P. Grygiel
Wydawnictwo: Copernicus Center Press
Data wydania: 2018-01-18
Kategoria: Podręczniki
ISBN:
Liczba stron: 386
,,Zabawy malucha" to seria edukacyjnych książeczek dla 3-latków, w których dziecko za pomocą naklejek rozwiązuje zadania dostosowane do jego możliwości:...
W jakim stopniu pojęcie kontaktu może stanowić efektywne narzędzie rozpoznawania współczesnej rzeczywistości kulturowej? Jak powtórzenie na polu naukowym...
Chcę przeczytać,