New X-Men: Planeta X

Ocena: 6 (1 głosów)

Scenarzysta Grant Morrison (Doom Patrol, Animal Man, Invisibles, All-Star Superman) odważnie wprowadził drużynę Dzieci Atomu w XXI wiek. Zaczął od krwawego ataku na Genoshę, wyspę zamieszkaną przez mutantów, a później nie zwalniał tempa. Mucha Comics przedstawia czwarty, ostatni tom opowieści nominowanej do nagrody Eisnera. Tym razem mistrzowi scenariuszy towarzyszą mistrzowie kreski - Phil Jimenez (Wonder Woman, Invisibles) oraz Marc Silvestri (Uncanny X-Men, Darkness).

X-Men od dawna ścierali się z genetycznym terrorystą znanym jako Magneto, Mistrz Magnetyzmu. Ścierali się z nim wiele razy, podczas gdy on przeciwstawiał się koncepcji Charlesa Xaviera dotyczącej pokojowego współistnienia ludzi i mutantów, twierdząc, że Ziemią powinni władać przedstawiciele homo superior. Gdy w końcu wszystkim się wydawało, że Magneto został pokonany raz na zawsze, ten tylko ukrył się, aby w tajemnicy planować kolejny atak. Czy mutanci zapobiegną jego planom zniszczenia całej rasy ludzkiej? W epilogu do opowieści snutej przez Granta Morrisona przenosimy się 150 lat w przyszłość. Jaka niesamowita siła grozi mutantom z przyszłości? I w jaki sposób wpłynie ona na wydarzenia toczące się obecnie?

Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w New X-Men #146-154.

Informacje dodatkowe o New X-Men: Planeta X:

Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2021-04-28
Kategoria: Komiksy
ISBN: 9788366589360
Liczba stron: 256

Tagi: bóg

więcej

Kup książkę New X-Men: Planeta X

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

New X-Men: Planeta X - opinie o książce

Avatar użytkownika - PopKulturowyKoci
PopKulturowyKoci
Przeczytane:2021-12-22, Ocena: 6, Przeczytałem,

Chyba każdy miłośnik komiksu superbohaterskiego przywyknął do częstego „ożywiania” martwych postaci. Z pomysłu tego postanowił również skorzystać Morrison, który przywrócił na łamy swojego dzieła największego przeciwnika X-Menów, jakim był Magneto. Wydawało się, że Mistrz Magnetyzmu i odwieczny wróg Xaviera (oraz jego koncepcji pokojowego współistnienia z ludźmi) został ostatecznie pokonany. Poświęcenie i wysiłek X-Menów wydawał się przynieść wymierny skutek w postaci długo wyczekiwanego pokoju. Nic jednak bardziej mylnego! Erik Lehnsherr (Magneto) ukrył się, aby odzyskać siły, przeanalizować swoją porażkę i opracować kolejny plan zniszczenia rasy ludzkiej i zastąpienia jej przedstawicielami homo superior. Dla mutantów stojących po stronie ludzi oznaczało to tylko jedno – konieczność ponownej walki. Tym razem będą oni zmuszeni na jeszcze większą dawkę wysiłku i poświęcenia, która i tak nie da pewności tego, co przyniesie przyszłość.

Czwarta część zbiorczego wydania sagi Morrisona (zbierająca materiały z New X-Men #146-154) pod wieloma względami jest przedstawicielem typowego komiksu superbohaterskiego. Autor nie sili się na zbytnią rewolucyjność, sięgając tutaj po sprawdzone schematy. Nie idzie on jednak na całkowitą łatwiznę. Zastosowane elementy dostosowuje on do własnych potrzeb, niektóre mniej lub bardziej przemodelowując i wydobywając z nich pożądaną przez czytelnika epickość i widowiskowość. Pierwsza połowa dzieła poświęcona jest wspomnianemu ponownemu starciu X-Menów i Magneto. To właśnie główny antagonista i jego zachowanie jest jedną z mocniejszych stron albumu. Morrison w naprawdę dobry sposób ukazuje postępujące szaleństwo Erika, który kreowany jest tutaj na skrajnie brutalnego rewolucjonistę, w którym nie ma już nawet ułamka człowieczeństwa. Jednocześnie stara się on zaprezentować złożoność tej postaci i jej decyzji, bez zbędnej próby „tłumaczenia” jego poczynań. Swoje przysłowiowe pięć minut mają tutaj również inni bohaterowie, którzy w ostatecznej walce często muszą borykać się z masą osobistych problemów. Na duży plus należy zaliczyć również bardzo ciekawy epilog opowieści, który przenosi odbiorcę 150 lat w przyszłość i ukazuje nowe zagrożenia dla mutantów.

Za warstwą graficzną albumu stoi dwójka artystów (Phil Jimenez i Marc Silvestri). Sztuka obu panów jest bardzo efektowna, przejrzysta i mocno przyciągająca uwagę. Obaj starają się w swoich pracach ukazać swój indywidualny styl, jednocześnie album jest bardzo spójny wizualnie. Prace Jimeneza wydają się być jednak odrobinę bardziej wyraziste (szczególnie jeśli chodzi o projekty postaci). Silvestri z kolei swój geniusz pokazuje w scenach akcji, gdzie doskonale sprawdza się jego „surowość”.

Link do opinii
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy