Jeśli masz firmę lub właśnie ją zakładasz, jeśli pracujesz zawodowo i pniesz się po szczeblach kariery, jeżeli pociąga Cię podejmowanie śmiałych decyzji biznesowych i wywieranie rzeczywistego wpływu na działalność firmy, nadszedł wreszcie czas, żebyś przeszedł do ofensywy. W erze ciągłych przemian żadna firma nie może pozwolić sobie na bierność. Twoim zadaniem jest więc przeć do przodu niczym rekin, budować, zwiększać konkurencyjność, wprowadzać zmiany i innowacje, rewolucjonizować i zarabiać! Zasady wyłożone w tej książce pozwolą Ci uczyć się od uznanych firm i pokażą, jak można zostać najbardziej wpływowym człowiekiem w branży. Zacznij od pięciu prostych zasad i tak jak Mark Zuckerberg przekonaj się o ich skuteczności.
Kieruj się pasją - pożytkuj nieprzebrane zasoby energii, by robić coś, w co naprawdę wierzysz. Pamiętaj o celu - nie poprzestawaj na stworzeniu świetnego produktu lub świetnej usługi, daj początek ważnemu ruchowi społecznemu. Dbaj o ludzi - twórz silne zespoły, które ziszczą Twoje marzenia. Stwórz innowacyjny produkt - złam wszystkie reguły i zmień wszystko wokół. Nawiązuj silne więzi - otaczaj się osobami, które pobudzą Twoją wyobraźnię i zapewnią siłę do działania.
Ekaterina Walter jest innowatorką społecznościową w Intelu. Jako jedna z najbardziej wpływowych specjalistek z zakresu biznesu i marketingu regularnie pisuje do „Mashable”, „Fast Company”, „Huffington Post” oraz innych ważnych pism. W roku 2012 trafiła na listę „25 Women Who Rock Social Media” (25 najważniejszych kobiet w mediach społecznościowych). Zasiada w zarządzie Word of Mouth Marketing Association (WOMMA) i jest aktywnym członkiem rady Thunderbird Global Council w Thunderbird School of Global Management.
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2013-10-14
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 208
Przeczytane:2014-10-03, Ocena: 4, Przeczytałam,
Już pierwsze strony książki trącą lekką manipulacją, jednakże chciałabym raczej stać po stronie przekonującej o tym, że jest to niefortunny zbieg okoliczności. Na pierwszych stronach, autorka zdecydowała się opisać przypadki, w których Facebookowa interwencja pomogła ocalić, czyjeś życie, czy zdrowie. Oczywiście, jest to medium społecznościowe, chyba najbardziej w tej chwili znane i wykorzystywane, zatem fakt, iż przy jego pomocy udało się uratować czyjeś życie, zdrowie, czy zlokalizować skradziony samochód lub rower, raczej nie dziwi. Natomiast wymienianie atutów na samym początku publikacji, wydaje mi się zbędnym zabiegiem, ponieważ już od pierwszych stron usiłuje poruszyć w jakiś sposób serce czytelnika, tak, żeby zaczął patrzeć na Facebooka,na poruszone sytuacje jednowymiarowo. By spojrzał na książkę, przez pryzmat pierwszo-stronicowego zachwytu.
Uważam, że jest to zabieg trochę niefortunny, podobnie jak tytuł, ponieważ w dalszej części publikacji, autorka nie jawi się jako manipulatorka, czy ktoś, kto za wszelką cenę chce przekonać do swojego zdania. Oprócz porad biznesowych, znajdziemy w książce również dane statystyczne, dotyczące rozwoju, a także osiągnięć Facebooka.
Jednakże jest to książka bardziej motywacyjna, niż fachowo-biznesowa. Autorka stara się przypomnieć czytelnikowi, jak ważna w życiu jest pasja, i że tylko w to, co się naprawdę lubi i naprawdę kocha, będzie można faktycznie inwestować z siłą i wytrwałością, której zabraknie projektom powziętym "dla samych projektów".
Walter zwraca uwagę na szczegółowe, ale ważne sprawy , takie jak jasne i uporządkowane określanie celów, czy polityki firmy. Oczywiście w budowaniu marki, przydatnym okazuje się funkcjonowanie zgodne z wyznaczonymi celami, regułami.
Oceniam tę książkę 5/10 z tego powodu, że nie jest ona w żaden sposób wyjątkowa, na rynku wydawniczym znajdziemy mnóstwo książek tego typu, które choć może różnią się nieco formą, ale przekazują tą samą treść. Niemniej jednak polecam tę książkę wszystkim, którzy szukają w lekturze motywacji zachęty do samodzielnego założenia firmy. http://czytamirecenzuje.blogspot.com/2014/10/mysl-jak-zuck-piec-sekretow-biznesowych.html