Jak to możliwe, że jedno dziecko daje się prowadzić przez życie dość łatwo, inne mimo wysiłków rodziców przysparza wielu trosk i trudności wychowawczych? Książka odpowiada na to i wiele innych pytań. Wyjaśnia przyczyny odmienności zachowań dzieci, które tkwią nie w błędach wychowawczych rodziców, ani w błędzie genetycznym dzieci, a w różnicy wynikającej z przynależności do ewolucyjnej grupy funkcjonowania ( organizatora lub stratega). Uspokaja i daje narzędzia do bezpiecznego i mądrego przeprowadzenia dziecka przez kolejne okresy rozwojowe, wskazując równocześnie pułapki, w które wpadają rodzice i nauczyciele nieświadomi zagrożeń wynikających z istotnych rozbieżności w możliwościach poznawczych dzieci. Pozwala zaakceptować zachowania własnych pociech, dając im możliwość osiągnięcia niektórych sprawności w innych okresach rozwojowych. Pokazuje gdzie leży granica pomiędzy tym, co u dziecka jest normą rozwojową wynikającą z przynależności do grupy funkcjonowania, a co zaburzeniem funkcjonowania. Książka składa się z siedmiu rozdziałów i zakończenia. Rozdział I. Ewolucyjne różnice zachowania. Rozdział II. Dotykowo-ruchowe poznawanie świata. Rozdział III. Formy poznania w dążeniu do celu. Rozdział IV. Komunikacja niewerbalna. Rozdział V. Komunikacja werbalna. Rozdział VI. Adaptacja społeczna. Rozdział VII. Pochód w dorosłość. Zakończenie
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2012 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 373
Książka przedstawia przyczyny wielu błędów wychowawczych oraz różnego rodzaju pułapki wychowania, w które wpadamy nie zdając sobie sprawy z ich oddziaływań...
Chcę przeczytać,