reklama

Medytacje pascaliańskie

Ocena: 0 (0 głosów)
Świat społeczny byłby lepiej poznany, a naukowe wypowiedzi na jego temat bardziej zrozumiałe, gdybyśmy mogli się przekonać, że niewiele jest przedmiotów trudniejszych do poznania. Szczególną cechą socjologa, która nie ma nic z przywileju, jest bycie badaczem. Ma on za zadanie mówić o sprawach świata społecznego i jeśli to tylko możliwe, przedstawiać je takimi, jakimi one są: to rzecz normalna, a nawet banalna. Jego sytuacja staje się paradoksalna, niekiedy zaś niemożliwa do zniesienia ze względu na to, że jest otoczony ludźmi, którzy albo (aktywnie) ignorują świat społeczny i o nim nie mówią, albo są nim zaniepokojeni i niekiedy mówią o nim dużo, niewiele o nim wiedząc (są wśród nich nawet patentowani socjologowie). Nierzadko zdarza się, że narzucony przez urok szybko zdobytej sławy czy też mody i modele gry intelektualnej obowiązek mówienia, kiedy towarzyszy mu niewiedza, obojętność i pogarda, skłania, aby wszędzie mówić o świecie społecznym, tak jednak, jakby się o nim nie mówiło lub jakby się o nim mówiło tylko po to, aby o nim łatwiej zapomnieć bądź sprawić, że się o nim zapomni, słowem aby go zanegować.

Informacje dodatkowe o Medytacje pascaliańskie:

Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 83-88164-79-1
Liczba stron: 368

więcej

Kup książkę Medytacje pascaliańskie

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Medytacje pascaliańskie - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Pies
Anna Wasiak
Pies
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Odpowiedź Hiobowi
Carl Gustav Jung
Odpowiedź Hiobowi
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy