Program Macromedia Flash stał się niemal standardem w zakresie przygotowywania aplikacji multimedialnych na strony WWW, i nie tylko. Jest połączeniem narzędzia do grafiki wektorowej ze środowiskiem programistycznym, co pozwala na tworzenie nie tylko animacji, ale także elementów interaktywnych, pozwalających użytkownikowi między innymi na sterowanie odtwarzaniem oraz wprowadzanie i pobieranie danych. Aby do tworzonej we Flashu prezentacji dodać możliwość komunikacji z użytkownikiem, trzeba zastosować język ActionScript oraz moduły noszące nazwę "komponentów".
Książka "Macromedia Flash MX 2004. Sztuka projektowania" jest przeznaczona dla tych użytkowników Flasha, którzy opanowali już jego narzędzia graficzne i chcą wykonać następny krok -- wykorzystać w swoich pracach możliwości oferowane przez ActionScript. Opisuje sposoby używania tego języka do tworzenia pojedynczych elementów i całych aplikacji. Dowiesz się, jak pobierać i formatować dane ze źródeł zewnętrznych, odtwarzać cyfrowe wideo i tworzyć efektowne menu. Dzięki ćwiczeniom i przykładowym projektom zamieszczonym na dołączonym do książki CD-ROM-ie poszerzysz swoje umiejętności o zaawansowane techniki oparte na programowaniu w ActionScript.
Korzystanie z bibliotek współdzielonych i danych zewnętrznych Formatowanie tekstu za pomocą języka HTML i arkuszy stylów Tworzenie interaktywnego pokazu slajdów Budowanie wskaźnika postępu ładowania danych Interaktywne formularze z weryfikacją wprowadzanych danych Odtwarzanie plików MP3 i cyfrowego wideo Menu stworzone z wykorzystaniem ActionScript Publikacja projektu na stronie WWW
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2005-08-04
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 408
Chcę przeczytać,