Przedmiotem rozważań w tej książce są problemy związane z istotą, typologią, determinantami, prawidłowościami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zarówno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali całego społeczeństwa. Jakkolwiek dominuje podejście ekonomiczne, to jednak na każdym niemal kroku wskazywano również na pozaekonomiczne, czyli społeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji.
Książkę starano się tak skonstruować, by w miarę harmonijnie połączone zostały elementarne zagadnienia konsumpcji wchodzące w zakres akademickiego wykładu z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z rozważaniami o konsumpcji szerszej natury – teoretycznej i praktycznej. Dzięki temu może ona być traktowana nie tylko jako podręcznik akademicki, czyli tzw. książka pierwszego kontaktu z problematyką konsumpcji, ale także jako nowoczesna monografia naukowa z tego zakresu.
Wydawnictwo: C.H.Beck
Data wydania: 2010 (data przybliżona)
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN:
Liczba stron: 298
Język oryginału: polski
Dynamiczny rozwój konsumpcji i jej masowy charakter spowodowały w ostatnich latach wzrost zainteresowania tą dziedziną wiedzy i konieczność zwrócenia na...