Cg to kompletne środowisko programistyczne do szybkiego tworzenia efektów specjalnych i grafiki o kinowej jakości w czasie rzeczywistym dla wielu platform. Ponieważ język jest niezależny od sprzętu, programiści mogą pisać kod dla interfejsów OpenGL, DirectX oraz systemów Windows, Linux, Mac OS X, a także platform konsolowych, (Xbox) bez potrzeby korzystania z języka asemblerowego. Język Cg powstał w firmie NVIDIA Corporation przy bliskiej współpracy z firmą Microsoft® Corporation i jest kompatybilny z OpenGL API oraz językiem HLSL dla biblioteki DirectX 9.
Książka jest podręcznikiem przeznaczonym dla średnio zaawansowanych programistów. Opisuje ona zarówno sam język programowania Cg, jak i metody wielu składników nowoczesnych aplikacji bazujących na grafice trójwymiarowej.
Prezentowane w książce zagadnienia to m.in.: Historia języka Cg Środowisko programistyczne Cg Składnia Cg i słowa kluczowe Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej Oświetlenie bazujące na wierzchołkach i pikselach Interpolacja ujęć kluczowych i system kości Mapowanie środowiska Mapowanie nierówności Mgła, światła reflektorowe, cienie Zwiększanie wydajności"Książka ważna i na czasie: tworzenie tekstur proceduralnych na poziomie pikseli -- animowanych chmur, ognia, wody i wielu innych sztuczek -- nareszcie z ekranów kin przechodzi pod strzechy. Cała moc jest dostępna dzięki językowi przypominającemu język C, co otwiera nowy rozdział w grafice komputerowej. Ken Perlin, Uniwersytet w Nowym Jorku
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2003-10-15
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 312
Chcę przeczytać,