International Investment for Sustainable Development

Ocena: 0 (0 głosów)
This book critically examines the interface between sustainability, development, and the governance of international investment. In doing so it challenges the orthodox view that foreign direct investment (FDI) is the 'miracle drug' for development in poor countries and it exposes serious shortcomings in the current international investment regime, which expands the rights of transnational corporations (TNCs) without commensurate rewards for the common good. Amongst the issues probed are the relationship between FDI and sustainable development in developing countries and the structure and scope of the emerging international investment regime along with the underlying problems it poses for achieving global sustainability and equity. Ultimately the contributors map out a new way forward, towards the creation and implementation of international investment rules that will promote global sustainability, equity and rewards for all.

Informacje dodatkowe o International Investment for Sustainable Development:

Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Ekonomia
ISBN: 978-1-84407-039-8
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę International Investment for Sustainable Development

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

International Investment for Sustainable Development - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy