Hegemony

Ocena: 0 (0 głosów)
Selling, buying and consuming are central components of the American experience at home and abroad, not the quest for empire. Hegemony tells the story of the drive to create consumer capitalism abroad through political pressure and the promise of goods for mass consumption. In contrast to the recent literature on America as an empire, it explains that the primary goal of the foreign and economic policies of the United States is a world which increasingly reflects the American way of doing business and not the formation or management of an empire. Contextualizing both the Iraq war and recent plant closings, noted-author John Agnew shows how this drive for global hegemony is now backfiring as production and service jobs move abroad and a new geography of power portends a world in which global hegemony is decreasingly American in either provenance or reward.* Explores America's drive to create consumer capitalism abroad through political pressure and the promise of consumer goods

Informacje dodatkowe o Hegemony:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-1-59213-153-2
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Hegemony

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Hegemony - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy