Globalizing Women

Ocena: 0 (0 głosów)
Globalization may offer modern feminism its greatest opportunity and greatest challenge. Allowing communication and information exchange while also exacerbating economic and social inequalities, globalization has fostered the growth of transnational feminist networks (TFNs). These groups have used the Internet to build coalitions, lobby governments, and advance the goals of feminism. Globalizing Women explains how the negative and positive aspects of globalization have helped to create transnational networks of activists and organizations with common agendas. Sociologist Valentine M. Moghadam discusses six such feminist networks to analyze the organization, objectives, programs, and outcomes of these groups in their effort to improve conditions for women throughout the world. Moghadam also examines how "globalizing women" are responding to and resisting growing inequalities, the exploitation of female labor, and patriarchal fundamentalisms. This book is an important addition to literature exploring feminism as well as to the broader discussion of the impact of transnational social movements and organizations in the globalized world.

Informacje dodatkowe o Globalizing Women:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-8018-8024-7
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Globalizing Women

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Globalizing Women - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy