Global Culture Industry

Ocena: 0 (0 głosów)
In the first half of the twentieth century, Theodor Adorno wrote about the culture industry. For Adorno, culture too along with the products of factory labour was increasingly becoming a commodity. Now, in what they call the global culture industry, Scott Lash and Celia Lury argue that Adornos worst nightmares have come true. Their new book tells the compelling story of how material objects such as watches and sportswear have become powerful cultural symbols, and how the production of symbols, in the form of globally recognized brands, has now become a central goal of capitalism. "Global Culture Industry" provides an empirically and theoretically rich examination of the ways in which these objects from Nike shoes to Toy Story, from global football to conceptual art metamorphose and move across national borders. This book is set to become a dialectic of enlightenment for the age of globalization. It will be essential reading for students and scholars across the social sciences.

Informacje dodatkowe o Global Culture Industry:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-7456-2483-9
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Global Culture Industry

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Global Culture Industry - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Pies
Anna Wasiak
Pies
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Odpowiedź Hiobowi
Carl Gustav Jung
Odpowiedź Hiobowi
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy