Global Culture Industry

Ocena: 0 (0 głosów)
In the first half of the twentieth century, Theodor Adorno wrote about the culture industry. For Adorno, culture too along with the products of factory labour was increasingly becoming a commodity. Now, in what they call the global culture industry, Scott Lash and Celia Lury argue that Adornos worst nightmares have come true. Their new book tells the compelling story of how material objects such as watches and sportswear have become powerful cultural symbols, and how the production of symbols, in the form of globally recognized brands, has now become a central goal of capitalism. "Global Culture Industry" provides an empirically and theoretically rich examination of the ways in which these objects from Nike shoes to Toy Story, from global football to conceptual art metamorphose and move across national borders. This book is set to become a dialectic of enlightenment for the age of globalization. It will be essential reading for students and scholars across the social sciences.

Informacje dodatkowe o Global Culture Industry:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-7456-2483-9
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Global Culture Industry

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Global Culture Industry - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy