Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągniecia szkolne? Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów? Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci.
Wydawnictwo: PWN
Data wydania: 2015-08-18
Kategoria: Psychologia
ISBN:
Liczba stron: 196
Przeczytane:2020-08-10, Ocena: 2, Przeczytałam, 26 książek 2020, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2020,
Zdecydowałam się książkę przeczytać, ponieważ w jednej z poprzednich książek, ktoś się do niej często odwoływał. A, że lubię mieć swoje zdanie i czytać więcej, to postanowiłam ze źródła skorzystać.
Książka jest podzielona na dwie części: teoria i praktyka. Część pierwsza ma sporo ciekawych informacji, sporo informacji o badaniach i parę interesujących badań przytacza.
Druga część zwana "praktyczną" jest dla mnie infantylną utopijną wersją widzenia świata nauki dla najmłodszych. Rozumiem, że ma być to inspiracja dla ludzi działających w szkolnictwie i może dla rodziców. Ale z powodów ekonomicznych i społecznych jest to zbyt utopijne, niestety stracony czas, a tak bardzo liczyłam, że będzie to ciekawa książka.