Jakie są poglądy młodych Europejczyków na swoją przyszłość? Jakie kwestie ich niepokoją, a do czego są nastawieni optymistycznie? Gdzie znajdują informacje i idee odnoszące się do różnych zagadnień i wydarzeń? Jaka, według nich, będzie ich rola w kształtowaniu własnej przyszłości? To prekursorskie studium porównuje nadzieje i obawy młodych ludzi (pomiędzy 11. a 17. rokiem życia) w czterech bardzo odmiennych krajach Europy i znajduje między nimi wiele podobieństw. Badania zostały wsparte przez Europejską Fundację Naukową - Program ECRP, polskie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, hiszpański międzyministerialny Komitet Nauki i Technologii (CICYT), turecką Radę Turcji ds. Badań Naukowych i Technologicznych (TUBITAK) i Akademię Brytyjską. Książka podejmuje bardzo aktualne i ważne problemy dotyczące przyszłości młodych ludzi jako obywateli swoich państw, Europy i świata. Publikacja ma wyraźną strukturę, opartą na trzech głównych tematach – nadzieje i obawy młodych ludzi, pytanie o optymizm w kwestiach społecznych oraz działania młodzieży. Podsumowując, jest to praca bardzo wartościowa. Jestem przekonany, że spotka się ona z pozytywnym odbiorem i będzie miała znaczny wpływ na badaczy, studentów i rzeczywistych twórców polityki europejskiej. Profesor Ian Menter, Uniwersytet w Glasgow (z recenzji) Trudno przecenić poznawczą wartość tej książki. W mojej opinii jest to książka ważna, użyteczna dla teoretyków i praktyków, ponieważ stanowiąca rzetelne i aktualne źródło wiedzy o nastolatkach w czterech krajach Europy. Profesor Anna Kwiatkowska, Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa w Warszawie (z recenzji) ……………………. What are young Europeans’ views of their future? What issues concern them, and what are they optimistic about? Where do they find out information and ideas about issues and events? What role do they think they will play in shaping their own futures? This groundbreaking study compares the hopes and fears of young people (between 11 and 17) in four very different European countries, and identifies much common ground between them. The study was supported by the European Science Foundation ECRP programme, the Polish Ministry of Science and Higher Education, the Spanish Inter-ministerial Committee on Science and Technology (CICYT), the Turkish Scientific and Technological Research Council of Turkey (TŰBITAK) and the British Academy. It addresses a very topical and important set of issues concerning young people and their future as citizens of their nations, of Europe and of the world. The structure of the book is sound, being based around three major themes – the hopes and fears of the young people; the question of optimism about social issues; the young people’s activities. Overall, this is an extremely valuable collection. It will, I am sure, be well received and have considerable influence on researchers, students and indeed European policy makers. Professor Ian Menter, Glasgow University (from review) One can hardly overestimate the cognitive value of this book. In my opinion, the book is important, useful for theorists and practitioners as it constitutes a reliable and up-to-date source of knowledge about adolescents in four European countries. Professor Anna Kwiatkowska, University of Management and Law in Warsaw (from review)
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2010-11-23
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 360
Przeczytane:2010-12-22, Ocena: 6, Przeczytałem,