Współczesny realizm malarski - głosi Leger - jest realizmem pojęciowym. Tworzy go swoisty układ podstawowych elementów*astycznych: linii, form i kolorów. Architektura mechaniki i kolor pełnią ważne funkcje społeczne i psychologiczne - wyznaczają nowoczesne użytkowe i wizualne środowisko człowieka. Codzienność widziana przez malarza jako spektakl barw i kształtów: ulica, kino, cyrk, witryna, parada sportowa. OD TRADYCJI DO MALARSTWA NOWOCZESNEGO Początki malarstwa nowoczesnego i jego wartość przedstawiająca Współczesne realizacje malarskie Malarstwo ścienne i malarstwo sztalugowe Problem wolności w sztuce Malarstwo nowoczesne O sztuce abstrakcyjnej ESTETYKA MASZYNY I PRZEDMIOT Nota o współczesnym życiu*astycznym Nota o elemencie mechanicznym Estetyka maszyny, przedmiot fabryczny, rzemie ślnik i artysta Estetyka maszyny: porządek geometryczny i prawda Ulica: przedmioty, widowiska O ciele ludzkim rozpatrywanym jako przedmiot Jak rozumiem postać ludzką Nowy realizm: czysty kolor i przedmiot KOLOR I PRZESTRZEŃ Kolor w świecie Architektura nowoczesna i kolor albo kreacja nowej przestrzeni życiowej Kolor w architekturze O malarstwie ściennym Ściana, architekt i malarz Nowa przestraeń w architekturze Nowe koncepcje przestrzeni WIDOWISKO I KINO Widowisko, światło, kolor, obraz ruchomy, przedmiot - widowisko Balet - widowisko, przedmiot - widowisko Bale ludowe Cyrk Szkic krytyczny o walorach*astycznych filmu Abel Gance'a Koło W związku z Baletem mechanicznym O kinie ARTYSTA I ŻYCIE NOWOCZESNE Nowy realizm trwa Sztuka i lud Nowy Jork Spartakiady Oko malarza
Informacje dodatkowe o Funkcje malarstwa :
Wydawnictwo: PIW
Data wydania: 1970 (data przybliżona)
Kategoria: Architektura, kultura, sztuka
ISBN:
b.d.
Liczba stron: 239
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Przeczytane:2015-01-21, Ocena: 6, Przeczytałam, Krytyka literacka ,