Fizyka dla programistów gier

Ocena: 0 (0 głosów)
Stosowanie praw fizyki pomaga realistycznie i wiarygodnie modelować w grach, symulacjach i animacjach niemal wszystko, co wokół podskakuje, lata, toczy się, ześlizguje; ogólnie mówiąc, nie pozostaje w spoczynku. "Fizyka dla programistów gier" ma być punktem startowym dla osób zainteresowanych zapewnieniem tworzonym grom realistycznego działania opartego na stosowaniu zasad fizyki.

Część pierwsza to przegląd podstawowych koncepcji mechaniki łącznie z pewnymi aspektami i problemami dynamiki ciał sztywnych, w tym kinematyki, sił i kinetyki. W części drugiej te koncepcje zostaną zastosowane do wybranych zagadnień świata rzeczywistego, np. lotu pocisków i samolotów oraz ruchu łodzi i samochodów. Część trzecia wprowadza symulacje w czasie rzeczywistym i pokazuje ich zastosowanie w grach komputerowych. Oto kilka elementów gier w których realizm znacznie wzrasta po zastosowaniu prawa fizyki: trajektorie rakiet i pocisków, włączając w to efekt zużywania paliwa, zderzenia obiektów, na przykład kul bilardowych, stabilność samochodów na ostrych zakrętach podczas wyścigów, dynamika łodzi i innych pojazdów pływających, tor lotu piłki baseballowej po uderzeniu kijem, charakterystyki lotu samolotów, tor lotu karty do gry wrzucanej do kapelusza.

"Fizyka dla programistów gier" nie jest przeznaczona dla ekspertów w dziedzinie fizyki, jednakże autor założył podstawową znajomość tej dziedziny na poziomie szkoły średniej. Potrzebna będzie także znajomość trygonometrii, rachunku wektorowego i macierzowego (informacje na ten temat zostały zawarte w dodatkach na końcu książki). Lektura książki wymaga także podstawowej znajomości klasycznego rachunku różniczkowego i całkowego.

Informacje dodatkowe o Fizyka dla programistów gier:

Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2003-08-27
Kategoria: Poradniki
ISBN: 83-7361-152-5
Liczba stron: 362

więcej

Kup książkę Fizyka dla programistów gier

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Fizyka dla programistów gier - opinie o książce

Inne książki autora
Excel w nauce i technice. Receptury
David M. Bourg0
Okładka ksiązki - Excel w nauce i technice. Receptury

Większość użytkowników komputerów kojarzy Excel z programem wykorzystywanym w biurach i urzędach do tworzenia zestawień, tabelek, wykresów i przeprowadzania...

Excel w nauce i technice. Receptury
David M. Bourg0
Okładka ksiązki - Excel w nauce i technice. Receptury

Excel to nie tylko arkusz kalkulacyjny -- to potężne narzędzie obliczeniowe Większość użytkowników komputerów kojarzy Excel z programem wykorzystywanym...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Zły Samarytanin
Jarosław Dobrowolski ;
Zły Samarytanin
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy