Monografia Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej ma charakter historyczno pedagogiczny. Składa się ona z trzech rozdziałów o układzie chronologiczno - problemowym. Rozdział pierwszy daje wglšd w uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji politycznej i gospodarczej kraju, ówczesnych kwestii ludnociowych oraz problemów występujšcych w szkolnictwie powszechnym. Rozdział drugi powięcony jest omówieniu funkcjonowania kształcenia poczštkowego w dwudziestoleciu międzywojennym. Przedstawieni sš uczniowie i inni uczestnicy nauczania elementarnego oraz pracujšcy na tym szczeblu szkolnym nauczyciele. Ponadto ukazane sš formy organizacyjne nauczania poczštkowego, jego cele i zadania, treci oraz stosowana metodyka pracy i wykorzystywane rodki dydaktyczne. W rozdziale trzecim na tle polityki Ministerstwa Wyznań Religijnych i Owiecenia Publicznego, dotyczšcej doboru podręczników szkolnych, analizie poddane zostajš elementarze porozbiorowe, wykorzystywane do nauki czytania i pisania w II Rzeczypospolitej. Wnioski z dokonanych badań znajdujš się w zakończeniu.
Informacje dodatkowe o Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: b.d
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
978-83-7587-099-2
Liczba stron: 96
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Przeczytane:2010-08-06, Przeczytałem, Mam,