Piąty to :Dyskursów..." poświęcono zagadnieniom relacji teoria – praktyka. Zamieszczone w tomie artykuły podzielone zostały na pięć części: Pomiędzy teorią a praktyką – wielość problemów; Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych; Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym; Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym; Edukacja i rewalidacja osób z różnymi typami niepełnosprawności – problemy wspólne i samoistne. Dotyczą one następujących obszarów szczegółowych: problemu dystansu pomiędzy praktyką a teorią pedagogiczną, wdrażania teorii do praktyki pedagogicznej, otwartości pedagogiki specjalnej, kształcenia pedagogów specjalnych w nowych warunkach edukacyjnych, edukacji osób niepełnosprawnych w szkole przyszłości i na poziomie wyższym, nowych tendencji rewalidacji w subdyscyplinach pedagogiki specjalnej, społeczności osób niepełnosprawnych w społeczeństwie posttransfomacyjnym, rozwoju subdyscyplin pedagogiki specjalnej.
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2006 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 484
Przeczytane:2007-03-24, Ocena: 5, Przeczytałam,