DirectX 7 firmy Microsoft to interfejsy API, dzięki którym możesz tworzyć w języku C/C++ nowoczesne gry i symulacje działające w systemie Windows. Dzięki pomocnym wprowadzeniom, wielu ilustracjom oraz minimalnej ilości matematyki ten unikatowy przewodnik pokaże Ci, jak opanować API w celu zwiększenia swoich umiejętności programowania grafiki -- i to bez względu na to, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w dziedzinie grafiki komputerowej, czy też jesteś jej doświadczonym weteranem.
Książka daje pełny opis metod programowania trójwymiarowej grafiki z użyciem DirectX: Zrozumiesz, w jaki sposób DirectX komunikuje się z urządzeniami graficznymi i systemem Windows. Opanujesz podstawy dwu- i trójwymiarowej grafiki, od modelowania i renderowania aż do korzystania z macierzy. Przejmiesz kontrolę nad operacjami przerzucania i transformowania bitmap z użyciem DirectDraw. Wykorzystasz sprajty, przełączanie buforów oraz inne techniki animacji w DirectDraw. Opanujesz programowanie interfejsu Direct3D w trybie retained, w celu tworzenia prawdziwych trójwymiarowych animacji. Nauczysz się manipulować ramkami, siatkami, teksturami, mipmapami, światłami i cieniami. Precyzyjnie dostroisz ruch wykorzystując morfing i inne techniki animacji. Premia w postaci płytki CD-ROM! Pełny kod źródłowy z książki. Microsoft DirectX 7 Software Development Kit.
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2001-04-10
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 720
Chcę przeczytać,