Czy zastanawialiście się kiedyś nad przyczynami sukcesu takich produktów czy marek jak iPhone, Crocs, kostka Rubika albo Volkswagen Beetle? Były lepsze od innych? Bardziej innowacyjne? W większym stopniu odpowiadały na potrzeby konsumenta? A może po prostu reklamowano je w lepszy, bardziej niestandardowy sposób? Innymi słowy – ktoś skutecznie uświadomił konsumentom, że pragną właśnie takiego smartfona, butów, gry czy samochodu. Idea przekazana przez reklamę tych produktów okazała się na tyle interesująca, by zwrócić na siebie uwagę odbiorcy. Na tyle frapująca, by zostać zapamiętana. Na tyle nośna, by odbiorca reklamy zechciał przekazać dalej myśl stojącą za reklamowanym dobrem. Wytwór umysłu marketera został niczym wirus rozniesiony po całym świecie i zainfekował ludzkie głowy - jedną po drugiej.
Stworzenie zaraźliwego przekazu reklamowego to marzenie każdego marketera. Także w Polsce. I niektórym to się udaje. Album, który macie Państwo przed sobą i w którym znalazło się 155 najciekawszych polskich niestandardowych kampanii reklamowych, ma nie tylko pokazywać dobre praktyki, promować je i tym samym zachęcać marketerów do podejmowania niestandardowych działań reklamowych. Ma być także próbą odpowiedzi na zasadnicze pytanie: co takiego musi znaleźć się w niestandardowej kampanii reklamowej, żeby konsument nie tylko ją zauważył i zapamiętał, ale przede wszystkim, żeby chciał o niej opowiedzieć swoim znajomym, wywołując w ten sposób epidemię społeczną?
Natalia Hatalska - ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej, trendwatcher. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, studiowała również w London Business School. W latach 2005 – 2009 kierowała działem komunikacji w Wirtualnej Polsce. Wcześniej zajmowała stanowisko menedżera ds. public relations w NIVEA Polska i Young Digital Planet. Obecnie współpracuje z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer. Jest pomysłodawczynią wielu nagradzanych kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych, a także jurorką w konkursach KTR, Media Trendy, YC Eurobest, Blog Roku. Jest członkiem Rady Marek w konkursie Superbrands oraz członkiem Creative Communication Cluster i Rady Ekspertów Think Tank. W 2013 roku została nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami. Pisze felietony dla magazynu „Sukces” i prowadzi bloga uznawanego za jeden z 10 najbardziej wpływowych blogów w Polsce.
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2014-04-14
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 0
Dlaczego płacimy za oszukiwanie samych siebie? Czy robot może emocjonalnie złamać człowieka? Jak wielkie firmy wykorzystują naszą samotność? Natalia...
Chcę przeczytać,