Czarna msza: apokaliptyczna religia i śmierć utopii

Ocena: 5 (2 głosów)
Utopie to sny o zbiorowym zbawieniu, które na jawie stają się koszmarami. Co łączy dziewiętnastowiecznych anarchistów, Lenina, Trockiego, reżimy Mao i Pol Pota, grupę Baader-Meinhof i radykalne ruchy islamskie? Te wszystkie tak różne środowiska spotykają się w jednym punkcie - wyznają wiarę w wyzwalającą moc przemocy jako narzędzia przekształcania niedoskonałego świata w raj na ziemi. Taka wiara jest jednym z przejawów utopijnego myślenia, które - zdaniem Johna Graya - doprowadziło do rozlewu krwi na skalę nie spotykaną dotąd w historii. Czarna msza. Apokaliptyczna religia i śmierć Utopii, najnowsza książka Johna Graya, najbardziej znanego współczesnego angielskiego myśliciela politycznego, ucznia Isaiaha Berlina i Michaela Oakeshotta, profesora London School of Economics, to przenikliwa analiza myślenia utopijnego, które - jak dowodzi John Gray - kształtuje nie tylko politykę George`a Busha, ale i przywódców Al-Kaidy.

Informacje dodatkowe o Czarna msza: apokaliptyczna religia i śmierć utopii:

Wydawnictwo: Znak
Data wydania: b.d
Kategoria: Polityka
ISBN: 978-83-240-1240-4
Liczba stron: 368

więcej

POLECANA RECENZJA

Kup książkę Czarna msza: apokaliptyczna religia i śmierć utopii

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Czarna msza: apokaliptyczna religia i śmierć utopii - opinie o książce

Avatar użytkownika - ktrya
ktrya
Ocena: 5, Czytam,
Inne książki autora
Marsjanie i Wenusjanki. Zawsze Razem
John Gray0
Okładka ksiązki - Marsjanie i Wenusjanki. Zawsze Razem

Kontynuacja światowego bestsellera "Mężczyźni są z Marsa, Kobiety z Wenus. Autor pisze o nowoczesnych sposobach komunikacji między partnerami, które pozwalają...

Pracuj ze mną. Osiem najsłabszych punktów w relacjach damsko-męskich w biznesie
John Gray0
Okładka ksiązki - Pracuj ze mną. Osiem najsłabszych punktów w relacjach damsko-męskich w biznesie

Dwoje światowej sławy ekspertów od relacji damsko-męskich przeprowadziło badania z udziałem ponad 100 tysięcy pracowników 60 firm z listy...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy