Co daje dobre budżetowanie?
Prosta księgowość to za mało. Każda kluczowa decyzja w firmie ma złożone skutki finansowe. Organizacja, która nie zna swoich kosztów, wymyka się spod kontroli... aż w końcu zaskakuje ją dzień, kiedy kończą się środki na koncie. Zarządzający, którzy są tego świadomi, chcą znać obecne i przyszłe koszty firmy. Oceniają, czy planowana inwestycja wygeneruje nadwyżkę gotówki, zysk księgowy i korzyści podatkowe. Potrzebują precyzyjnych budżetów i informacji zwrotnych o ich wykonaniu. Muszą być pewni, że działalność jest rentowna i że nagle nie skończą się fundusze. Krótko mówiąc, potrzebują rachunkowości zarządczej i dobrego budżetowania.
Rachunkowość zarządcza jest źródłem wiedzy o kosztach firmy, a budżetowanie to przekuwanie tej wiedzy w działanie. Z tej książki dowiesz się, jak stworzyć i wykonać dobry budżet. Poznasz metody kalkulacji kosztów. Znajdziesz tu opis całego procesu budżetowania oraz wiedzę przydatną każdemu, kto zajmuje się rachunkowością zarządczą: przyjmowanie założeń do budżetów, klasyfikacja kosztów dla celów budżetowania, porównywanie kosztów i przychodów, obliczanie kosztów marginalnych, analiza rozbieżności kosztów, ocena efektywności i rentowności inwestycji, ocena kondycji finansowej firmy, tworzenie elastycznych budżetów operacyjnych, korygowanie budżetów.
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2007-02-27
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 208
Zaplanuj przyszłość finansową swojej firmy Wskaźniki mówią prawdę o: bezpieczeństwie finansowym Twojej firmy, jej kontrahentów i spółek, w które...
Prosta księgowość to za mało! Lek na niepewność co do przyszłości firmy Analiza kosztów i przychodów firmy na potrzeby osób zarządzających Kompetencje...
Chcę przeczytać,