Benchmarking to metoda rozwijania oraz poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw, polegająca na porównywaniu efektywności własnej organizacji z wynikami uzyskiwanymi przez firmy, które można uznać za wzór, a następnie na wdrażaniu zmian wynikających z przeprowadzonej analizy. Niniejsza publikacja wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją procesu benchmarkingu w zakresie usprawniania zarządzania personelem. Poruszone zostały następujące kwestie:- istota i zakres stosowania benchmarkingu, - proces i metody benchmarkingu, - znaczenie działu zasobów ludzkich w przeprowadzaniu procesu benchmarkingu, - wpływ kultury i wartości organizacyjnych na projektowanie procesu benchmarkingu,- wybór organizacji przyjmowanych za punkty odniesienia w celu dokonania porównań,- tworzenie programu pilotażowego,- zaangażowanie konsultantów zewnętrznych w proces analizy,- wskaźniki używane w benchmarkingu, przede wszystkim dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi,- restrukturyzacja procesów zachodzących w firmie po zakończeniu analizy porównawczej.Adresaci: menedżerowie działu zasobów ludzkich, pracownicy tych działów, dyrektorzy zarzadzający, wykładowcy i studenci kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Informacje dodatkowe o Benchmarking w zarządzaniu zasobami ludzkimi:
Wydawnictwo: Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych
Data wydania: b.d
Kategoria: Inne
ISBN:
83-89355-33-7
Liczba stron: 236
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,