Autyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów

Ocena: 6 (1 głosów)

Czy niepokoi cię rozwój twojego dziecka i zastanawiasz się, jak i gdzie sprawdzić, czy nie ma autyzmu? A może już postawiono diagnozę i chcesz się dowiedzieć, jak mu pomóc? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, informacje, porady i wskazówki zawarte w tej książce pomogą ci zrozumieć skomplikowany świat dziecka ze spektrum autyzmu.


Dowiesz się z niej:
• czym jest spektrum autyzmu i jak się go diagnozuje,
• jak zrozumieć swoje dziecko, oswoić i zaakceptować autyzm,
• jaki nurt terapeutyczny i jaką placówkę edukacyjną wybrać,
• jak rozwinąć komunikację i/lub mowę dziecka z autyzmem,
• jakie są sposoby stymulowania rozwoju dziecka,
• jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami podopiecznego.


A także:
• jak uzyskać orzeczenie o niepełnosprawności i zapisać dziecko na darmowe zajęcia terapeutyczne,
• przed jakimi wyzwaniami stoi cała wasza rodzina,
• jak zadbać o siebie w trudnych chwilach.
Poradnik uzupełniają głosy ekspertów, którzy przybliżają sytuację oraz dostępne wsparcie dla dzieci w spektrum autyzmu i ich opiekunów, a także wierszyki logopedyczne pomagające stymulować mowę podopiecznego.

Informacje dodatkowe o Autyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów:

Wydawnictwo: RM
Data wydania: 2024-04-01
Kategoria: Poradniki
ISBN: 9788381512480
Liczba stron: 272

więcej

Kup książkę Autyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Autyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów - opinie o książce

Avatar użytkownika - paulinarobak
paulinarobak
Przeczytane:2024-06-01, Ocena: 6, Przeczytałam, 52 książki 2024, 52 książki 2024,
Jak rozpoznawać autyzm i wspierać osoby w spektrum?

 

"Autyzm. Poradnik dla rodziców i opiekunów. Jak rozpoznawać autyzm i wspierać osoby w spektrum" to książka warta uwagi rodziców i opiekunów dzieci, u których podejrzewa się lub potwierdzono spektrum autyzmu, ale także polecam ją wszystkim osobom pracującym z dziećmi oraz młodzieżą (także tym po prostu zainteresowanym tematem neuroróżnorodności).

Joanna Stalka-Jarska najpierw ogólnie charakteryzuje nam spektrum autyzmu, podpowiada kolejne kroki, jakie należy lub warto podjąć już po zdiagnozowaniu dziecka, przybliża typowe zachowania osób w spektrum, opisuje obecnie znane metody terapii, a także wskazuje, jak można wspierać osoby z autyzmem w domu, ale i w szkole. Ponadto przedstawia system rodzinny w obliczu autyzmu (w tym szczególne wyzwania z tym związane), zwracając uwagę, że należy zadbać nie tylko o dziecko, ale również o samego siebie. Przedostatni rozdział przybliża punkty widzenia różnych ekspertów - mamy tu wywiady m.in. z psychiatrą, neurologopedą i psychologiem. Na końcu natomiast znajdujemy propozycje stymulacji mowy dziecka, bo komunikacja jest w końcu bardzo ważnym elementem życia codziennego. Osoby mocno zainteresowane tematem ucieszy z pewnością kilkustronicowa bibliografia.

Dzięki tej publikacji mamy okazję poznać potrzeby osób z autyzmem i konieczność ich zaspokajania, ale nie brakuje innych bardzo istotnych wskazówek, jak chociażby dotyczących odróżnienia zwykłych zachowań niegrzecznych, które to nie mają związku z autyzmem ani zespołem Aspergera, a stają się czasem wymówkami, co oczywiście nie jest korzystne. Treści są przedstawiane w zrozumiałej formie, a wszelkie specjalistyczne określenia są na bieżąco wyjaśniane prostym językiem, więc czytelnik nie powinien czuć się zagubiony. Bardzo podoba mi się praktyczne podejście do zagadnienia oraz opieranie się na licznych przykładach. Jest również część ćwiczeniowa - autorka zadbała, by czytelnik miał możliwość zastanowienia się i zanotowania swoich obserwacji na temat dziecka.

Z racji wykonywanego zawodu, ale również z czystej ciekawości przeczytałam kilka książek dotyczących autyzmu i jak do tej pory ta jest najlepsza, ponieważ autorka podeszła do tematu bardzo ambitnie, analizując go dokładnie, wielopłaszczyznowo, a przy okazji wyjaśniając różne zawiłości (również prawne). Przygotowuje ona w ten sposób czytelnika na sytuacje, z którymi może się spotkać i wyposaża w niezbędną wiedzę, która to może się przydać w momencie napotkania przysłowiowej ściany podczas załatwiania np. dokumentów w instytucjach państwowych.

Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Link do opinii
Inne książki autora
Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM. Gra karciana doskonaląca umiejętności społeczno-komunikacyjne dla uczniów z autyzmem
Joanna Stalka-Jarska0
Okładka ksiązki - Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM. Gra karciana doskonaląca umiejętności społeczno-komunikacyjne dla uczniów z autyzmem

Prezentowana gra jest przeznaczona dla 2-8 osób w wieku 7-14 lat. Powstała z myślą o uczniach z zaburzeniami ze spektrumautyzmu, ale z powodzeniem może...

Geniusz czy dziwak? O chłopcu z zespołem Aspergera
Joanna Stalka-Jarska0
Okładka ksiązki - Geniusz czy dziwak? O chłopcu z zespołem Aspergera

To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy