Tytuł orginalny: Mr. Bean's Holiday
Reżyseria: Steve Bendelack
Scenariusz: Robin Driscoll, Simon McBurney, Hamish McColl
Gatunek: Komedia/brak danych
Produkcja: Wielka Brytania
Muzyka: Howard Goodall
Zdjecia: Baz Irvine
Premiera: 0000-00-00
Obsada: Rowan Atkinson
:
Jaś Fasola
Max Baldry
:
Stiepan
Emma de Caunes
:
Sabine
Willem Dafoe
:
Carson Clay
Jean Rochefort
:
Kelner
Clint Dyer
:
Luther
Karel Roden
:
Emil Duszewski
Informacja dystrybutora: Pewnego deszczowego popołudnia zachwycony Jaś Fasola dowiaduje się, że właśnie zdobył pierwszą nagrodę w loterii parafialnej - tygodniowe wakacje na południu Francji oraz nową kamerę wideo. Pojedzie do Cannes w trakcie trwania tam słynnego festiwalu filmowego. Fasola jedzie do Paryża pociągiem linii Eurostar i filmuje wszystko dookoła. Podczas przesiadki na dworcu Gare de Lyons, prosi jednego z pasażerów, aby ten uwiecznił na taśmie jego wejście do pociągu do Cannes. Tym pasażerem okazuje się być rosyjski reżyser filmowy Emil Duchesvsky, który podróżuje do Cannes, aby zasiąść w jury festiwalu. Zaaferowany filmowaniem Fasoli, Emil zostaje na peronie, a jego pociąg odjeżdża. W pociągu, Jaś Fasola zdaje sobie sprawę, że dziesięcioletni syn Emila, Stepan został sam. A jakby tego było mało, zupełnie nie potrafią się porozumieć - żaden z nie mówi w języku drugiego. Fasola i Stepan wysiadają na najbliższej stacji, aby poczekać na Emila. Okazuje się jednak, że kolejnym pociągiem był ekspres, który zabrał reżysera bezpośrednio do Cannes. Kiedy Jaś Fasola i Stepan wsiadają do następnego pociągu, Fasola zostawia na peronie pieniądze, bilet i paszport. Wkrótce obaj zostają wysadzeni z pociągu za brak biletów i skazani na podróż po Francji bez grosza przy duszy. Ojciec Stepana zgłasza zaginięcie syna na policji i rozpoczyna się narodowe poszukiwanie chłopca i jego „porywacza”. Między Stepanem i Jasiem Fasolą nawiązuje się nić porozumienia, a nawet coś na kształt przyjaźni. Stepan jest dowcipnym, zaradnym dzieciakiem. Świetnie dają sobie radę i wkrótce zarabiają pieniądze, które pozwalają złapać im autobus do Cannes. Wszystko byłoby cudownie, gdyby nie fakt, że bilet Jasia Fasoli, jakimś cudem przyczepia się do nogi kurczaka i nasz bohater spóźnia się na autobus... Bez Stepana, zagubiony na francuskiej wsi, Fasola podąża na Południe. Pewnej nocy zasypia pod wozem z sianem, a następnego ranka okazuje się, ze właśnie znalazł się w miejscu, które wydaje się być idealną francuską wioską. Ku jego zdziwieniu jest to jednak tylko scenografia reklamy jogurtu. Reżyserem jest amerykański filmowiec i narcyz, Carson Clay, który chce zarobić trochę pieniędzy przed wyjazdem do Cannes, na premierę swojego ambitnego artystycznego filmu Playback Time. Młoda aktorka Sabine, która gra w reklamie kelnerkę proponuje Fasoli podwiezienie. Jedzie bowiem do Cannes na premierę Playback Time, w którym dostała niewielką rólkę. Kiedy na jednej ze stacji benzynowych Fasola spotyka Stepana, cała trójka jedzie nocą na południe. Wjeżdżając do Cannes, widzą fragment telewizyjnych wiadomości: Jaś Fasola jest poszukiwany. Szuka go cała Francja. Na drogach ustawiono blokady. Bohaterowie muszą przemknąć się przez jedną z nich, tak aby zdążyć na premierę, oddać Stepana ojcu i uchronić Fasolę przed aresztowaniem. Przebrani za matkę i córkę Sabine, Jaś Fasola i Stepan przedostają się przez blokadę, mają jednak tylko jeden bilet na premierę. Tylko Sabine jest uprawniona do wejścia na salę kinową. Fasola i Stepan zakradają się do środka tylnim wejściem. Film Playback Time okazuje się być nudny jak flaki z olejem. Zostawiwszy Stepana za ekranem, Fasola usiłuje zwrócić na siebie uwagę Emila bez postawienia na nogi ochrony kina. Kiedy okazuje się, że jedyna scena z Sabine została wycięta, Jaś Fasola decyduje się jej pomóc. Ukryty w kabinie projekcyjnej zaczyna wyświetlać na dużym ekranie materiał, jaki nagrał na wideo. Chce, żeby chociaż w ten sposób Sabine pojawiła się w filmie. Niezwykłe połączenie filmu i surowych wstawek wideo sprawia, że widzowie po raz pierwszy w trakcie całego seansu zaczynają budzić się z otępienia. Carson Clay jest jednak na skraju załamania nerwowego. Razem z ochroną wpada do kabiny projekcyjnej - Jasia Fasoli już tam nie ma. Chodząc niemalże po głowach widzów, Fasola dostaje się na scenę w chwili, kiedy spod ekranu wyłania się właśnie Stepan. Tłum entuzjastycznie bije brawo. Film Carsona Claya Playback Time zostaje okrzykniętym przełomowym osiągnięciem, Sabine staje się wschodzącą gwiazdą, a Stepan wraca do zachwyconych rodziców. A Jaś Fasola? Wymyka się po cichu z party na plaży. Stojąc nad brzegiem morza, podwija nogawki spodni i uśmiecha się: jego wakacje w końcu się zaczęły.