Wakacje Jasia Fasoli


Ocena: 0.00 (0 głosów)

Tytuł orginalny: Mr. Bean's Holiday
Reżyseria: Steve Bendelack
Scenariusz: Robin Driscoll, Simon McBurney, Hamish McColl
Gatunek: Komedia/brak danych
Produkcja: Wielka Brytania
Muzyka: Howard Goodall
Zdjecia: Baz Irvine
Premiera: 0000-00-00
Obsada: Rowan Atkinson : Jaś Fasola Max Baldry : Stiepan Emma de Caunes : Sabine Willem Dafoe : Carson Clay Jean Rochefort : Kelner Clint Dyer : Luther Karel Roden : Emil Duszewski

Informacja dystrybutora: Pewnego deszczowego popołudnia zachwycony Jaś Fasola dowiaduje się, że właśnie zdobył pierwszą nagrodę w loterii parafialnej - tygodniowe wakacje na południu Francji oraz nową kamerę wideo. Pojedzie do Cannes w trakcie trwania tam słynnego festiwalu filmowego. Fasola jedzie do Paryża pociągiem linii Eurostar i filmuje wszystko dookoła. Podczas przesiadki na dworcu Gare de Lyons, prosi jednego z pasażerów, aby ten uwiecznił na taśmie jego wejście do pociągu do Cannes. Tym pasażerem okazuje się być rosyjski reżyser filmowy Emil Duchesvsky, który podróżuje do Cannes, aby zasiąść w jury festiwalu. Zaaferowany filmowaniem Fasoli, Emil zostaje na peronie, a jego pociąg odjeżdża. W pociągu, Jaś Fasola zdaje sobie sprawę, że dziesięcioletni syn Emila, Stepan został sam. A jakby tego było mało, zupełnie nie potrafią się porozumieć - żaden z nie mówi w języku drugiego. Fasola i Stepan wysiadają na najbliższej stacji, aby poczekać na Emila. Okazuje się jednak, że kolejnym pociągiem był ekspres, który zabrał reżysera bezpośrednio do Cannes. Kiedy Jaś Fasola i Stepan wsiadają do następnego pociągu, Fasola zostawia na peronie pieniądze, bilet i paszport. Wkrótce obaj zostają wysadzeni z pociągu za brak biletów i skazani na podróż po Francji bez grosza przy duszy. Ojciec Stepana zgłasza zaginięcie syna na policji i rozpoczyna się narodowe poszukiwanie chłopca i jego „porywacza”. Między Stepanem i Jasiem Fasolą nawiązuje się nić porozumienia, a nawet coś na kształt przyjaźni. Stepan jest dowcipnym, zaradnym dzieciakiem. Świetnie dają sobie radę i wkrótce zarabiają pieniądze, które pozwalają złapać im autobus do Cannes. Wszystko byłoby cudownie, gdyby nie fakt, że bilet Jasia Fasoli, jakimś cudem przyczepia się do nogi kurczaka i nasz bohater spóźnia się na autobus... Bez Stepana, zagubiony na francuskiej wsi, Fasola podąża na Południe. Pewnej nocy zasypia pod wozem z sianem, a następnego ranka okazuje się, ze właśnie znalazł się w miejscu, które wydaje się być idealną francuską wioską. Ku jego zdziwieniu jest to jednak tylko scenografia reklamy jogurtu. Reżyserem jest amerykański filmowiec i narcyz, Carson Clay, który chce zarobić trochę pieniędzy przed wyjazdem do Cannes, na premierę swojego ambitnego artystycznego filmu Playback Time. Młoda aktorka Sabine, która gra w reklamie kelnerkę proponuje Fasoli podwiezienie. Jedzie bowiem do Cannes na premierę Playback Time, w którym dostała niewielką rólkę. Kiedy na jednej ze stacji benzynowych Fasola spotyka Stepana, cała trójka jedzie nocą na południe. Wjeżdżając do Cannes, widzą fragment telewizyjnych wiadomości: Jaś Fasola jest poszukiwany. Szuka go cała Francja. Na drogach ustawiono blokady. Bohaterowie muszą przemknąć się przez jedną z nich, tak aby zdążyć na premierę, oddać Stepana ojcu i uchronić Fasolę przed aresztowaniem. Przebrani za matkę i córkę Sabine, Jaś Fasola i Stepan przedostają się przez blokadę, mają jednak tylko jeden bilet na premierę. Tylko Sabine jest uprawniona do wejścia na salę kinową. Fasola i Stepan zakradają się do środka tylnim wejściem. Film Playback Time okazuje się być nudny jak flaki z olejem. Zostawiwszy Stepana za ekranem, Fasola usiłuje zwrócić na siebie uwagę Emila bez postawienia na nogi ochrony kina. Kiedy okazuje się, że jedyna scena z Sabine została wycięta, Jaś Fasola decyduje się jej pomóc. Ukryty w kabinie projekcyjnej zaczyna wyświetlać na dużym ekranie materiał, jaki nagrał na wideo. Chce, żeby chociaż w ten sposób Sabine pojawiła się w filmie. Niezwykłe połączenie filmu i surowych wstawek wideo sprawia, że widzowie po raz pierwszy w trakcie całego seansu zaczynają budzić się z otępienia. Carson Clay jest jednak na skraju załamania nerwowego. Razem z ochroną wpada do kabiny projekcyjnej - Jasia Fasoli już tam nie ma. Chodząc niemalże po głowach widzów, Fasola dostaje się na scenę w chwili, kiedy spod ekranu wyłania się właśnie Stepan. Tłum entuzjastycznie bije brawo. Film Carsona Claya Playback Time zostaje okrzykniętym przełomowym osiągnięciem, Sabine staje się wschodzącą gwiazdą, a Stepan wraca do zachwyconych rodziców. A Jaś Fasola? Wymyka się po cichu z party na plaży. Stojąc nad brzegiem morza, podwija nogawki spodni i uśmiecha się: jego wakacje w końcu się zaczęły.

REKLAMA

Oceń ten film:

Chcę zobaczyć
Cytaty z filmu

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tego filmu.


Dodaj cytat
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Zły Samarytanin
Jarosław Dobrowolski ;
Zły Samarytanin
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy