Powstał spot promujący język polski. Na nagraniach usłyszymy o dwudzionku i dzięcielinie

Data: 2023-01-25 16:02:08 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Danuta Awolusi
udostępnij Tweet

Opublikowany nowe spoty reklamowe w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej Ojczysty – dodaj do ulubionych. W nagraniu usłyszymy głos niezastąpionej Krystyny Czubówny.

Obrazek w treści Powstał spot promujący język polski. Na nagraniach usłyszymy o dwudzionku i dzięcielinie [jpg] Fot. materiał promo/YouTube

Czy znacie takie pojęcia jak dzięcielina, świerzop, gryka? Jeżeli nie, zobaczcie, jak można ich użyć dzięki najnowszej reklamie wideo Narodowego Centrum Kultury zrealizowanej w ramach kampanii Ojczysty – dodaj do ulubionych. Celem spotu jest promocja języka polskiego.

Różne czasy, różne języki — kampania mowy ojczystej

Film reklamowy zrealizowany dla Narodowego Centrum Kultury pokazuje, jak bogaty jest język polski. W najnowszym spocie zatytułowanym Ojczysty zwrócono uwagę na historyczne dziedzictwo języka, przypominając m.in. leksemy, które wyszły już z użycia lub spotykane są niezwykle rzadko. Wśród wybranych słów znalazł się m.in. dwudzionek, czyli odpowiednik współczesnego weekendu.

Kampania ma przyczynić się do podnoszenia świadomości językowej, do ugruntowania poczucia, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że to każdy z nas jest za nią odpowiedzialny

— czytamy w materiałach promocyjnych.

Sport wyprodukowało studio Oko i Ucho, a głosu po raz kolejny użyczyła Krystyna Czubówna, znana dziennikarka i lektorka. Czubówna współpracowała także przy pierwszej edycji kampanii w 2012 roku. Za scenariusz spotu odpowiada Piotr Kornobis, a kampania jest dofinansowywana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Język polski pod ochroną

Przez kilkanaście lat działalności, kampania Ojczysty – dodaj do ulubionych zyskała spore grono zaangażowanych odbiorców, którzy w mediach społecznościowych chętnie dyskutują o zawiłościach polszczyzny, błędach językowych i formach.

W ramach projektu organizowane są wydarzenia kulturalne, pojawiają się również filmy animowane, spoty telewizyjne, słuchowiska radiowe, podcasty i serie wydawnicze. Z kolei profil na Facebooku stał się najpopularniejszym profilem prowadzonym przez centralne instytucje kultury w naszym kraju.

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Upiór w moherze
Iwona Banach
Upiór w moherze
Szepty ciemności
Andrzej Pupin
Szepty ciemności
Księga zaklęć
Agnieszka Rautman-Szczepańska
Księga zaklęć
Najukochańsza
Joanna Jagiełło
Najukochańsza
Strach ze strychu
Radek Jakubiak
Strach ze strychu
Strefa interesów
Martin Amis
Strefa interesów
Draka na Antypodach
Katarzyna Ryrych ;
Draka na Antypodach
Stajnia pod Lipami
Magdalena Zarębska ;
Stajnia pod Lipami
Pokaż wszystkie recenzje